Case Study. Rozwiązanie e-commerce dla Ikano Banku.
W 3Q 2020 wdrożyliśmy rozwiązanie umożliwiające wnioskowanie o kredyt ratalny w Ikano Banku dla sieci handlowej. Dzięki temu jej klienci od początku lipca 2020 mają możliwość dokonywania zakupów online, nie tylko płacąc przelewem czy kartą, ale także wykorzystując wygodną spłatę w ratach. Warto przypomnieć to wdrożenie, gdyż rozwiązania e-commerce w sektorze bankowym stają się coraz bardziej popularne.
Cel
- Uruchomienie nowego kanału sprzedaży dla kredytu ratalnego. Możliwość skorzystania z rat w sklepie internetowym sieci handlowej.
- Przygotowanie platformy do obsługi zdalnego procesu udzielania kredytów
- w kanale e-commerce.
- Możliwość elastycznej edycji krytycznych komponentów w procesie (takich jak produkt, edycja pól czy komunikacja).
- Możliwość integracji z poszczególnymi zewnętrznymi komponentami.
- Zapewnienie szybkiego i intuicyjnego procesu wnioskowania o kredyt.
- Wdrożenie mechanizmu zdalnej weryfikacji tożsamości.
- Możliwość zdalnego podpisania umowy przez użytkownika końcowego.
Rezultaty
W 3Q 2020 wdrożyliśmy rozwiązanie umożliwiające wnioskowanie o kredyt ratalny w Ikano Banku dla sieci handlowej. Dzięki temu jej klienci od początku lipca 2020 mają możliwość dokonywania zakupów online, nie tylko płacąc przelewem czy kartą, ale także wykorzystując wygodną spłatę w ratach. Wdrożone rozwiązanie umożliwia przejście całego procesu zakupowego w sklepie online podczas jednej wizyty na stronie, od wyboru płatności na raty po pozytywne rozpatrzenie wniosku i przyznanie kredytu. System analizuje wprowadzone przez użytkownika dane i jest zintegrowany z silnikiem decyzyjnym banku. Dodatkowo umożliwia – z wykorzystaniem metod weryfikacyjnych - potwierdzenie tożsamości użytkownika i automatycznie generuje umowę Stworzony moduł zarządzania regułami przeciwwyłudzeniowymi pozwala także zarządzać tym ryzykiem.
Wdrożone rozwiązanie umożliwiła polskiemu Oddziałowi dotarcie do nowych klientów w kanale online. W pełni zdalna obsługa wniosku od jego złożenia, po podpisanie umowy jest wygodna dla klientów i efektywna z punktu widzenia banku.