Case Study. Rozwiązanie e-commerce dla Ikano Banku.

W 3Q 2020 wdrożyliśmy rozwiązanie umożliwiające wnioskowanie o kredyt ratalny w Ikano Banku dla sieci handlowej. Dzięki temu jej klienci od początku lipca 2020 mają możliwość dokonywania zakupów online, nie tylko płacąc przelewem czy kartą, ale także wykorzystując wygodną spłatę w ratach. Warto przypomnieć to wdrożenie, gdyż rozwiązania e-commerce w sektorze bankowym stają się coraz bardziej popularne.

Pełen opis wdrożenia

Projekt bez nazwy (2)

Cel

  • Uruchomienie nowego kanału sprzedaży dla kredytu ratalnego. Możliwość skorzystania z rat w sklepie internetowym sieci handlowej.
  • Przygotowanie platformy do obsługi zdalnego procesu udzielania kredytów
  • w kanale e-commerce.
  • Możliwość elastycznej edycji krytycznych komponentów w procesie (takich jak produkt, edycja pól czy komunikacja).
  • Możliwość integracji z poszczególnymi zewnętrznymi komponentami.
  • Zapewnienie szybkiego i intuicyjnego procesu wnioskowania o kredyt.
  • Wdrożenie mechanizmu zdalnej weryfikacji tożsamości.
  • Możliwość zdalnego podpisania umowy przez użytkownika końcowego.

Rezultaty

W 3Q 2020 wdrożyliśmy rozwiązanie umożliwiające wnioskowanie o kredyt ratalny w Ikano Banku dla sieci handlowej. Dzięki temu jej klienci od początku lipca 2020 mają możliwość dokonywania zakupów online, nie tylko płacąc przelewem czy kartą, ale także wykorzystując wygodną spłatę w ratach. Wdrożone rozwiązanie umożliwia przejście całego procesu zakupowego w sklepie online podczas jednej wizyty na stronie, od wyboru płatności na raty po pozytywne rozpatrzenie wniosku i przyznanie kredytu. System analizuje wprowadzone przez użytkownika dane i jest zintegrowany z silnikiem decyzyjnym banku. Dodatkowo umożliwia – z wykorzystaniem metod weryfikacyjnych - potwierdzenie tożsamości użytkownika i automatycznie generuje umowę Stworzony moduł zarządzania regułami przeciwwyłudzeniowymi pozwala także zarządzać tym ryzykiem.

Wdrożone rozwiązanie umożliwiła polskiemu Oddziałowi dotarcie do nowych klientów w kanale online. W pełni zdalna obsługa wniosku od jego złożenia, po podpisanie umowy jest wygodna dla klientów i efektywna z punktu widzenia banku.