Szyna integracyjna dla platform sprzedażowych
Data wdrożenia: 4Q2022-2Q2023
Sektor: finansowy
Branża: e-commerce
Klient
Taxology to skoncentrowany na e-commerce dostawca zautomatyzowanych usług z zakresu kalkulacji i rozliczeń VAT oraz wsparcia przy rejestracji VAT. Oferuje doradztwo dla prowadzących sprzedaż na wszystkich rynkach Unii Europejskiej oraz w Wielkiej Brytanii.
Taxology zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie audytów, rejestracji VAT i VAT-OSS, VAT Compliance, zarządzania zapasami czy raportowania ruchów magazynowych FBA.
Wyzwania projektowe
Różne formy danych pobieranych z wielu platform sprzedażowych, które wymagają zagregowania, standaryzacji i ujednolicenia
Możliwość wygenerowania wybranych danych sprzedażowych jednocześnie z wielu źródeł w konkretnym momencie czasu dla wielu klientów
Uproszczenie i przyspieszenie procesu rejestracji i uwierzytelniania nowych klientów Taxology
Przebieg wdrożenia
Analiza
W pierwszym etapie wdrożenia zespół Taxology opracował i przekazał do nas strukturę plików oraz dane potrzebne do realizacji ich procesów biznesowych. Następnie na podstawie otrzymanych informacji podczas wspólnych warsztatów sformułowano zasady oraz strukturę obsługi danych. Na ich podstawie stworzono architekturę microserwisów obsługujących poszczególne platformy wraz ze stworzeniem REST API.
Budowa szyny integracyjnej z systemami platform
W pierwszym etapie wdrożenia zespół Taxology opracował i przekazał do nas strukturę plików oraz dane potrzebne do realizacji ich procesów biznesowych. Następnie na podstawie otrzymanych informacji podczas wspólnych warsztatów sformułowano zasady oraz strukturę obsługi danych. Na ich podstawie stworzono architekturę microserwisów obsługujących poszczególne platformy wraz ze stworzeniem REST API.
Podsumowanie
Po zrealizowaniu prac i testach akceptacyjnych każda platforma była integrowana do systemów wewnętrznych Taxology. W szczytowym momencie Szyna była w stanie obsłużyć kilka milionów danych sprzedażowych w okresie poniżej 30 minut. Umożliwiły one również generowanie danych o zamówieniach klientów w okresie do 1 roku wstec
Rezultaty
Stworzenie Szyny Integracyjnej łączącej systemy Taxology z API czterech platform sprzedażowych – Cdiscount, Kaufland.de, Shopify, Allegro.
Wskutek tej integracji dane sprzedażowe klientów są na żądanie (on-demand) poprzez jedno kliknięcie i automatycznie pobierane, konwertowane do wymaganego modelu oraz przesyłane do systemów Taxology. Następnie służą one do realizacji podstawowych procesów biznesowych, a zatem do rozliczeń VAT zamówień i zwrotów na wszystkich rynkach dostępnych w tych platformach. Umożliwiają one również obsługę audytu zewnętrznego klientów na potrzeby Urzędu Skarbowego