Kredyt online Ikano Bank Oddział w Polsce

Case study wdrożenia procesu kredytowego online w ramach e-commerce Partnera Banku

ikano 1.png

Cel i rezultaty

Wyzwania projektowe

Uruchomienie kompletnej obsługi kredytu ratalnego online na zakup produktów w kanale internetowym sieci handlowej – od momentu rozpoczęcia wniosku do podpisania umowy kredytowej.

Rezultaty

Wdrożone rozwiązanie umożliwia przejście całego procesu zakupowego w kanale online podczas jednej sesji, od wyboru płatności na raty w sklepie po pozytywne rozpatrzenie wniosku i przyznanie kredytu. System analizuje wprowadzone przez Klienta dane i jest zintegrowany z silnikiem decyzyjnym banku. Po zaakceptowaniu oferty system automatycznie generuje dokumenty umowy i umożliwia potwierdzenie tożsamości Klienta przelewem weryfikacyjnym. Dostarczony moduł zarządzania regułami przeciwwyłudzeniowymi pozwala dodatkowo zarządzać tym ryzykiem. Aplikacja sprzedażowa umożliwiła polskiemu Oddziałowi dotarcie do nowych Klientów w kanale online poprzez natychmiastowy proces obsługi w pełni zdalnej i wolnej od dokumentów papierowych procedury.

ikano_left.png
ikano_right.png

Przebieg wdrożenia

Planowanie i prace koncepcyjne

W pierwszym etapie Bank opracował diagram procesu zgodny z regułami funkcjonującymi w Oddziale i wymaganiami działu bezpieczeństwa. W trakcie wspólnych warsztatów kreatywnych zdefiniowaliśmy punkty krytyczne na ścieżce użytkownika, które wymagały zaopiekowania na tym etapie prac UX. Następnie stworzyliśmy interaktywną makietę prezentującą optymalny proces wnioskowania o kredyt z uwzględnieniem wymagań Banku.

Projekt wizualny procesu

Na podstawie makiet powstały komponenty graficzne formularza niezbędne do zbudowania wizualnej warstwy wniosku kredytowego. Wszystkie komponenty zostały zaprojektowane zgodnie z identyfikacją wizualną Banku.

Integracje ze środowiskiem Banku

W oparciu o przygotowany proces zdefiniowaliśmy niezbędne do jego funkcjonowania integracje z systemami Banku. Bank udostępnił odpowiednie interfejsy tych systemów, które zostały następnie podłączone do nowych funkcjonalności umożliwiających zdalną obsługę procesu kredytowego.

Budowa i uruchomienie procesu

Moduł kreatora Cloud Services umożliwił skonfigurowanie kompletnego, wielokrokowego procesu z wykorzystaniem weryfikacji i walidacji, w tym dodatkowych, opartych o usługi Grupy Blue Media rozwiązań, takich jak: autoryzacja SMS oraz przelew weryfikacyjny. Każdy element procesu można zmodyfikować z poziomu panelu administracyjnego.

Poznaj opinię naszego Klienta


Nasi Partnerzy z Cloud Services zapewnili nam nie tylko profesjonalne wsparcie w obszarze IT, ale i wykazali się dużą znajomością i zrozumieniem dla wymagań związanych z produktami bankowymi, w naszym przypadku kredytów, co znacznie ułatwiło sprawne wdrożenie nowego rozwiązania.

Jerzy Biskup, Branch Manager & Head of Business Partners


Poznaj więcej naszych wdrożeń

Platforma sprzedaży ubezpieczeń w kanale online dla Saltus TUW
więcej >
Serwis informacyjny z konfiguratorem oferty dla Hestia
więcej >
Omnikanałowa platforma sprzedaży ubezpieczeń dla PKO BP
więcej >