Kredyt online Ikano Bank Oddział w Polsce
Case study wdrożenia procesu kredytowego online w ramach e-commerce Partnera Banku
Cel i rezultaty
Wyzwania projektowe
Uruchomienie kompletnej obsługi kredytu ratalnego online na zakup produktów w kanale internetowym sieci handlowej – od momentu rozpoczęcia wniosku do podpisania umowy kredytowej.
Rezultaty
Wdrożone rozwiązanie umożliwia przejście całego procesu zakupowego w kanale online podczas jednej sesji, od wyboru płatności na raty w sklepie po pozytywne rozpatrzenie wniosku i przyznanie kredytu. System analizuje wprowadzone przez Klienta dane i jest zintegrowany z silnikiem decyzyjnym banku. Po zaakceptowaniu oferty system automatycznie generuje dokumenty umowy i umożliwia potwierdzenie tożsamości Klienta przelewem weryfikacyjnym. Dostarczony moduł zarządzania regułami przeciwwyłudzeniowymi pozwala dodatkowo zarządzać tym ryzykiem. Aplikacja sprzedażowa umożliwiła polskiemu Oddziałowi dotarcie do nowych Klientów w kanale online poprzez natychmiastowy proces obsługi w pełni zdalnej i wolnej od dokumentów papierowych procedury.
Przebieg wdrożenia
Planowanie i prace koncepcyjne
W pierwszym etapie Bank opracował diagram procesu zgodny z regułami funkcjonującymi w Oddziale i wymaganiami działu bezpieczeństwa. W trakcie wspólnych warsztatów kreatywnych zdefiniowaliśmy punkty krytyczne na ścieżce użytkownika, które wymagały zaopiekowania na tym etapie prac UX. Następnie stworzyliśmy interaktywną makietę prezentującą optymalny proces wnioskowania o kredyt z uwzględnieniem wymagań Banku.
Projekt wizualny procesu
Na podstawie makiet powstały komponenty graficzne formularza niezbędne do zbudowania wizualnej warstwy wniosku kredytowego. Wszystkie komponenty zostały zaprojektowane zgodnie z identyfikacją wizualną Banku.
Integracje ze środowiskiem Banku
W oparciu o przygotowany proces zdefiniowaliśmy niezbędne do jego funkcjonowania integracje z systemami Banku. Bank udostępnił odpowiednie interfejsy tych systemów, które zostały następnie podłączone do nowych funkcjonalności umożliwiających zdalną obsługę procesu kredytowego.
Budowa i uruchomienie procesu
Moduł kreatora Cloud Services umożliwił skonfigurowanie kompletnego, wielokrokowego procesu z wykorzystaniem weryfikacji i walidacji, w tym dodatkowych, opartych o usługi Grupy Blue Media rozwiązań, takich jak: autoryzacja SMS oraz przelew weryfikacyjny. Każdy element procesu można zmodyfikować z poziomu panelu administracyjnego.
Poznaj opinię naszego Klienta
Nasi Partnerzy z Cloud Services zapewnili nam nie tylko profesjonalne wsparcie w obszarze IT, ale i wykazali się dużą znajomością i zrozumieniem dla wymagań związanych z produktami bankowymi, w naszym przypadku kredytów, co znacznie ułatwiło sprawne wdrożenie nowego rozwiązania.
Jerzy Biskup, Branch Manager & Head of Business Partners